Kogo polecam na YouTube?

Na początku zaznaczę, że nie będę tutaj pisał o filmach, które mogą szokować i przekonywać was do weganizmu. Zakładam, że ten post czytają ludzie, którzy już mają za sobą filmiki pokazujące cierpienie zwierząt podczas przemysłowej produkcji mięsa i nabiału, wpływ tłuszczu na nasz organizm, czy też ogromną skalę wykorzystywania zasobów ziemi na rzecz hodowli bydła itp. O tym napiszę innym razem.


Jak zapewne większość wegan, informacji o diecie roślinnej zacząłem szukać w internecie. Poniżej chcę Wam przedstawić listę kanałów na YouTube, które na bieżąco śledzę. Myślę, że to nie przypadek, że są to w większości kanały prowadzone przez osoby związane ze sportem. Uważam, że to właśnie od takich osób warto czerpać informacje na temat diety roślinnej. Muszę zaznaczyć, że większość materiałów, które oglądałem/oglądam, są w języku angielskim. Nie chcę mówić, że na polskim YouTube nie ma ciekawych kanałów, ale ja znalazłem ich niewiele.

Na sam koniec dorzucę trzy kanały prowadzone przez nie-wegan. Są to osoby, które motywują mnie do zdrowego odżywiania się i od których czerpię informacje na temat tego jak poprawnie ćwiczyć na siłowni.

Vegan Hero


Kanał Vegan Hero prowadzi młody chłopak/mężczyzna o imieniu Orestes. Według mnie właśnie tam znajdziecie najciekawsze materiały w języku polskim dotyczące weganizmu. W przeszłości Orestes ćwiczył sztuki walki, a kilka tygodni temu na swoim kanale, prowadzony przez dietetyka, zapoczątkował serię dotyczącą ćwiczenia na siłowni i żywienia z tym związanego. Obecnie jest również działaczem w międzynarodowej organizacji PETA. Filmiki Vegan Hero nie wyróżniają się super montażem, czy też niewiarygodną jakością ujęć przez niego nagranych. Mimo to ma on bardzo "zdrowe" podejście do weganizmu. Nie jest jedną z tych osób, które wyzywają mięsożerców od bezdusznych zabójców(chociaż na jego kanale znajdziecie filmiki, gdzie takie osoby parodiuje). Naprawdę gorąco polecam.

Człowiek Szpinak

Człowiek szpinak to Polak mieszkający w Nowej Zelandii. Ma na imię Paweł. Na jego kanał trafiłem przez przypadek. Jego nazwa kanału zwróciła moją uwagę w polecanych pod filmem dotyczącym złego wpływu diety wegańskiej na nasz organizm (filmik to były totalne brednie, które Paweł zdementował, więc nawet go tutaj nie przywołam). Człowiek szpinak jest triathlonistą i głównie temu sportowi poświęca większość swoich materiałów. Paweł prowadzi blogi, w których opisuje swoje treningi, udział w zawodach oraz co jakiś czas w Q&A opowiada o życiu w Nowej Zelandii. Bardzo polecam kanał dla zapalonych rowerzystów, pływaków i biegaczy. Jeżeli jednak jesteście zainteresowani jedynie komentarzami na temat weganizmu, to musicie przekopywać filmiki na jego kanale. Nastawcie się na dużą dawkę sarkazmów. ;)

Jon Venus

To pierwszy kanał z wege-sportowcem, który zacząłem oglądać na YouTube. Jon wraz ze swoją narzeczoną Kathrine na diecie wegańskiej są od niedawna (nie piszę od kiedy, bo nie pamiętam) i oboje regularnie ćwiczą na siłowni. Jon jest często zapraszany na wydarzenia/wystawy w których biorą udział sławne osoby z branży fitness. Na jego kanale znalazłem wszystko czego potrzebowałem, aby zmotywować się do ćwiczeń i przekonać się, że można być zdrowym i silnym jedząc fasolę zamiast wołowiny. Co prawda, jak sam często o tym wspomina, Jon ma świetną genetykę jeżeli chodzi o bycie dużym i umięśnionym facetem i można jedynie śnić o tym, żeby bez pomocy sterydów wyglądać jak on, ale i tak bardzo mnie wkręcił w pracę nad sobą i swoją sylwetką. Jeżeli chodzi o naturalność, to wiele osób zarzuca Jon'owi, że niemożliwe jest osiągnięcie takiej formy bez wspomagania się właśnie sterydami, ale on twierdzi, że nie używa, a ja się nie znam i w sumie nie bardzo mnie to obchodzi :)
W jego filmikach znajdziecie sporo vlogów z podróży między Norwegią, Barceloną i Stanami Zjednoczonymi. Materiały montuje sam, ale wygląda to naprawdę w porządku i przyjemnie się ogląda. W prawie każdym jego filmiku pojawia się wątek jedzenia i ćwiczenia na siłowni, więc jeżeli tego szukacie, to na pewno na jego kanale się nie rozczarujecie.

Vegan Hustle TV

Mega pozytywny kanał człowieka, który nie przykłada dużej uwagi do liczenia kalorii. W jego filmikach nie znajdziecie odpowiedzi, jak poprawnie ćwiczyć, albo ile białka, węgli i tłuszczy powinniście jeść każdego dnia. Vegan Hustle prezentuje bardzo ciekawą filozofię życia. Opowiada dlaczego jest weganinem, jakie wartości są najważniejsze w jego życiu itp. Często wspomina o tym, że nie trzeba być bogatym, by mieć wszystko. Vegan Hustle gra w piłkę i ćwiczy na siłowni stąd jego bardzo dobra forma. Szukacie pomysłów na wegańskie zakupy? Nie wiecie z czego zrobić obiad, albo shake do kolacji? Odpowiedzi na to wszystko znajdziecie na jego kanale ;) Oczywiście bardzo polecam.

Erin Janus

To jedyna przedstawicielka płci pięknej w moim zestawieniu. Erin jest weganką i na swoim kanale porusza bardzo dużo tematów związanych właśnie z weganizmem. Prezentuje bardzo dobrze przygotowane materiały dotyczące przemysłowej hodowli zwierząt, myślistwa, kłusownictwa itp. Możecie u niej znaleźć również filmiki motywacyjne typu: "uwierz w siebie", które nie specjalnie do mnie przemawiają, ale rozumiem, że ma odbiorców, którzy chcą ją oglądać jako swoją mentorkę, dlatego od razu uprzedzam, że również na takie materiały możecie się natknąć. Z drugiej strony nie natkniecie się u niej na filmiki z kategorii "fitness".
Jest jeszcze jedna rzecz, która wyróżnia kanał Erin wśród innych tego typu. Pani Janus dużo mówi o minimalizmie i o tym, że nie możemy zapominać o ludziach, którzy cierpią z powodu wojen i głodu. Znajdziecie u niej filmiki mówiące o paradoksie tego, że są na świecie bogaci ludzie, kochający zwierzęta, kupujący sobie domy i samochody za miliony dolarów, a na tej samej planecie giną dzieci, które nie mają dostępu do czystej wody.
Kanał Erin należy do tych mających na celu nas wzruszyć i wymusić na nas zastanowienie się nad naszym podejściem do życia. Polecam ;)

James Aspey

James to na pewno przystanek, na którym zatrzyma się każdy szukający informacji na temat weganizmu i motywacji do pozostania na tej diecie. Kanał podobny bardzo do tego, który tworzy Erin, tylko w wykonaniu mężczyzny. James jest aktywistą i jeździ po świecie opowiadając o zaletach diety roślinnej. Mnie osobiście bardzo motywują jego przemowy. Zawsze po filmiku z Jamesem czuję się zły na samego siebie o to, że mam jakiekolwiek wymówki przed przystąpieniem do działania. Dzięki jego kanałowi nauczyłem się rozmawiać z ludźmi o diecie, na której jestem. Naprawdę polecam osobom szukającym argumentów za przejściem na weganizm ;)

MuscleNMind

Na ten kanał natknąłem się kilka tygodni temu. Vlogi z serii "siłownia i żywienie na diecie wegańskiej". MuscleNMind jest bardzo dobrze zbudowanym mężczyzną i twierdzi, że na diecie roślinnej zrobił spory progres. Ciekawe jest jego podejście do weganizmu. Nie zmienił nawyków żywieniowych ze względu na nieetyczne traktowanie zwierząt. Ten człowiek obejrzał dokument mówiący o bardzo negatywnym wpływie hodowli na środowisko i z tego powodu chciał spróbować weganizmu. Zaczął od tygodnia próbnego, a skończył na roku bez nabiału i mięsa... Jak sam mówi, stwierdził, że może żyć na diecie roślinnej bez wyrzeczeń, więc na niej pozostanie. Fanatykom weganizmu mogłoby się wiele jego wypowiedzi nie spodobać, ale dla ludzi z dystansem i szukających porad w dziedzinie żywienia i budowania masy mięśniowej, polecam ;)

Nimai Delgado

Na tego wielkiego człowieka trafiłem przez kanał Jon'a Venus'a. Mają kilka wspólnie nakręconych filmików i Q&A's. Nimai jest kulturystą i wielką kontrowersją w dziedzinie sportu, bo mało kto wierzy, że nie bierze sterydów. Ja jeszcze raz powiem, że się nie znam, dlatego nie oceniam. Nimai jest wyjątkowy z tego względu, że nigdy w życiu nie jadł mięsa. Urodził się i wychował w rodzinie wegetarian i później przeszedł na weganizm, dlatego sylwetka jaką osiągnął dzięki diecie roślinnej jest naprawdę imponująca i pokazuje, że konieczność jedzenia mięsa przez kulturystów jest jedynie mitem. Nimai na YouTobe jest aktywny od niedawna, dlatego nie może się pochwalić dużą ilością filmików, ale muszę przyznać, że każdy kolejny, który wrzuca jest lepszy od poprzedniego. Dużo video z zawodów, z siłowni i jak już wspominałem, Q&A z Jonem ;) Uważam, że warto zajrzeć na ten kanał.


No... To tyle z wegan :)
Jak już wspominałem, poniżej znajdziecie jeszcze trzy kanały z "mięsożercami", których oglądam ze względu na dobry humor i dużą dawkę wiedzy dotyczącej ćwiczeń na siłowni. Także krótko o nich:

VitruvianPhysique

Kanał to głównie vlogi z siłowni, zawodów fitness i z kuchni. Igor ma dobre poczucie humoru, talent do montowania filmików i zbudował naprawdę niezwykłą sylwetkę, co pokazuje co jakiś czas na zawodach typu "men's physique". Poza vlogami co jakiś czas wrzuca rzetelnie przygotowane materiały, w których odpowiada na pytania dotyczące budowania mięśni i żywienia.

Student Aesthetics

Kanał prowadzi holender o imieniu Maraian. "Student" w nazwie może trochę mylić, bo studia rzucił, kiedy zaczął zarabiać duże pieniądze na działalności na YouTubie i jako trener. Trafiłem na niego, ponieważ wystąpił kilka razy na kanale u Igora.
Maraian pokazuje, jak ćwiczyć i się odżywiać, żeby móc przez cały rok wyglądać dobrze, a przy tym móc się bawić, pić alkohol i nie odmawiać sobie przyjemności.

Kinobody

Człowiek kontrowersja. Połowa internetu twierdzi, że jest na sterydach, a druga połowa nienawidzi go za to, że ma dużo pieniędzy. Jeżeli chodzi o mnie, to bardzo podoba mi się to, co prezentuje na swoim kanale. Są to głównie daily vlogi i filmiki z radami na temat układania planów treningowych i poprawności wykonywania ćwiczeń z ciężarami.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Karnizm - przeciwieństwo weganizmu

Na dobry początek, czyli kim jestem oraz kiedy i dlaczego ja zostałem weganinem